CapelleHopper

Voor wie
Inwoners van de gemeente Capelle aan den IJssel die niet of beperkt met het openbaar vervoer kunnen reizen, kunnen gebruik maken van de CapelleHopper. DVG/HaarsGroep verzorgt het vervoer van de CapelleHopper.

Hoe werkt de CapelleHopper?
Met één telefoontje regelt u uw vervoer. Minimaal één uur voordat u wilt vertrekken, belt u naar het reserveringsnummer: 0900-23456 22 (lokaal tarief).
U kunt natuurlijk ook al van tevoren ritten voor de volgende dag(en) opgeven. Ook ‘vaste’ ritten die u bijvoorbeeld elke week maakt kunt u vooraf vast laten leggen. Als u een gereserveerde rit wilt afzeggen, doet u dit ook minimaal één uur van tevoren.

Wat moet u opgeven om een rit te reserveren?
• Uw naam
• Uw pasnummer
• Het ophaaladres
(bij voorkeur met Postcode en huisnummer)
• Het bestemmingsadres
(bij voorkeur met Postcode en huisnummer)
• Vertrektijd (evt. ook ophaaltijd bij terugrit)
• Met hoeveel personen u reist
• Of u met een rolstoel, rollator of scootmobiel reist en of u bagage meeneemt.

Vaste ritten
Als u iedere week of iedere maand dezelfde rit maakt (op dezelfde dag en tijd), kunt u deze ritopdracht vastleggen. Deze ritten kunt u in één keer reserveren via 0900-23456 22 of per e-mail: capellehopper@haarsgroep.nl. Let op: Vaste ritten die tijdens vakanties of feestdagen niet doorgaan dient u zelf tijdig te annuleren. U kunt maximaal 5 zones reizen. De zones 5311, 5321 en 5322 vallen onder Capelle aan den IJssel.
Op www.openov.nl/zones vindt u de zone indeling.

Bagage 
Onafhankelijk van de handbagage (handtas of laptoptas) mag u maximaal 1 stuk bagage meenemen (naast eventueel mee te nemen rollator of transportrolstoel). De bagage mag echter niet zodanig van aard of omvang zijn, dat hierdoor de veiligheid in het geding komt, overige passagiers worden gehinderd of andere zitplaatsen door de bagage worden ingenomen. 


Tarieven 
Voor een rit met de CapelleHopper betaalt u het aantal zones dat u reist plus een opstapzone.

tarieven CapelleHopper



Huisdieren

Kleine huisdieren die u in een tas of mand op schoot kunt meenemen zijn toegestaan. Daarnaast mogen erkende hulp- en geleidedieren ook gratis mee. Andere huisdieren mogen niet mee met de CapelleHopper. 

Suggesties en Klachten 
Wanneer u suggesties en/of klachten heeft over de dienstverlening, kunt u contact met ons opnemen via: Telefoon: 0900 – 23456 22

E-mail: capellehopper@haarsgroep.nl

Verder reizen dan 5 zones

Wanneer u verder dan 5 zones wilt reizen heeft u twee mogelijkheden:
- kunt een beroep doen op het landelijke systeem VALYS (www.valys.nl);
- U kunt de rit vervolgen met de CapelleHopper tegen een extra betaling van 5,00 per extra gereisde zone (= zone 6, 7, 8 etc.).

Vervoerstijden
U kunt met de CapelleHopper reizen op:
• maandag tot en met vrijdag van 6.00 tot 1.00 uur
• zaterdag en zondag van 7.00 tot 1.00 uur.
De CapelleHopper haalt u maximaal 15 minuten voor of na de afgesproken vertrektijd op.

Gratis terugbelservice
De CapelleHopper is een voordeligere voorziening dan een reguliere taxi. Dat is mogelijk omdat de vervoerder ritten kan combineren (met andere Wmo-reizigers of andere vormen van doelgroepenvervoer, bijv. leerlingenvervoer).

 
De chauffeur rijdt de snelste route, maar kan onderweg andere reizigers afzetten of ophalen. Hierdoor kan het gebeuren dat u niet via de kortste route rijdt, maar met een omweg.

Mocht u gebruik willen maken van de terugbelservice dan is het van belang dat bij het regiecentrum (callcenter) uw telefoonnummer bekend is. U wordt dan automatisch circa vijf minuten voordat het voertuig arriveert, gebeld met de mededeling dat de CapelleHopper naar u onderweg is. Deze terugbelservice is gratis.


Van deur tot deur 
Wij halen u op bij de voordeur van het adres en brengen u tot de voordeur van plaats van bestemming.

Bij een wooncomplex geldt de centrale ingang van het wooncomplex als de voordeur. Ook kunt u opgehaald of afgezet worden bij een halte van het openbaar vervoer, ingang van een winkelcentrum, verpleeghuis of zorgcentrum.

Vervoer van kamer tot kamer
Als u niet zelfstandig het voertuig kan bereiken, kunt u een indicatie voor vervoer van kamer tot kamer aanvragen bij het Wmo-loket van de gemeente. Als u de indicatie krijgt, dan haalt de chauffeur u op in de woning. 

Prioriteitsrit 

U kunt een prioriteitsrit boeken als u precies op een afgesproken tijdstip op de plaats van bestemming moet zijn.

Dit kan voor officiële plechtigheden zoals een begrafenis, een crematie, een huwelijk of een examen.

De bestemming moet wel in Capelle aan den IJssel of Rotterdam liggen. U komt dan maximaal een half uur vroeger op de plaats van bestemming, maar niet later. Vraag een prioriteitsrit minimaal 24 uur van te voren aan via het regiecentrum.

Betaalwijze
U betaalt voor de CapelleHopper via automatische incasso.

De eerste keer betaalt u een borg van 10,-. U krijgt pas een reisoverzicht als u deze 10,- heeft besteed. U ontvangt minstens één keer per jaar een reisoverzicht.

Wanneer u geen gebruik meer maakt van de CapelleHopper, verrekenen we de borg met uw openstaande factuur. Het restant, indien van toepassing, krijgt u terug.

Geïndiceerde begeleider
Reist u om gezondheidsklachten niet alleen? Uw begeleider mag gratis meerijden. Hiervoor heeft u wel een medische indicatie nodig. Vraag deze aan bij het Wmo-loket. De begeleider dient u dan altijd gedurende uw reis te vergezellen.


We gebruiken cookies om uw taalvoorkeur bij te houden en surfervaring op deze website gemakkelijker te maken. Meer weten[OK]