VEELGESTELDE VRAGEN

Wat kost een taxirit per km?

de HaarsGroep berekent maximaal de wettelijk voorgeschreven tarieven voor taxi's en taxibusjes. De tarievenkaart vindt u op de voorruit van elke auto van de HaarsGroep. 

Bent u  verzekerd?

Ja, tijdens de reis bent u bij ons verzekerd volgens de strenge eisen van het Taxikeurmerk. Dit geldt zolang u in de taxi zit. Buiten het voertuig geldt uw eigen ziektekosten- en/of reisverzekering.

Hoeveel passagiers mogen er in een taxi?

In een taxi mogen wettelijk gezien 4 personen vervoerd worden exclusief de chauffeur. Ook kinderen op schoot tellen mee als passagier. In een busje mogen wettelijk gezien 8 personen vervoerd worden exclusief de chauffeur.

Mag er in de auto's gerookt worden?

Nee. In alle voertuigen geldt een algemeen rookverbod.


Kan er een rollator of een rolstoel mee?

de HaarsGroep beschikt over een groot aantal rolstoelbusjes, welke allemaal voldoen aan de code VVR. Ook de rolstoel moet aan deze code voldoen. 
Dat is overigens voor de verantwoording van de rolstoelgebruiker.
Rollators kunnen altijd mee.

Mag ik mijn hond meenemen?

Huisdieren zijn in principe niet toegestaan in de taxi, tenzij deze in een tas of doos op schoot van de passagier passen. Hulphonden zijn natuurlijk wel toegestaan, ons verzoek is om dit wel van te voren aan te geven, zodat de planning hier met het voertuig rekening mee kan houden.

Hoe word je taxichauffeur?

Wie interesse heeft in het beroep van taxichauffeur en daar meer van wil weten adviseren wij om het chauffeurshandboek te lezen. U kunt hiervan een PDF opvragen via het contactformulier


Zijn de chauffeurs bij de HaarsGroep opgeleid?

Al onze chauffeurs zijn opgeleid volgens de wettelijke normen en de  strenge eisen van het Keurmerk TX-keur. Verder beschikken alle chauffeurs over het diploma Levensreddend Handelen en Reanimeren en hebben de chauffeurs die rolstoelen vervoeren de cursus rolstoelvervoer gevolgd. Daarnaast worden trainingen gegeven in communicatie, het omgaan met passagiers van specifieke doelgroepen en het herkennen en kunnen omgaan met ziektebeelden.

Iets verloren of laten liggen in de taxi?

U kunt contact opnemen met onze centrale 0183 632 610 om te vragen of uw voorwerp gevonden is. Houd er rekening mee dat het soms even kan duren voordat een voertuig weer bij ons op de zaak is en uw voorwerp er dan pas uitgehaald kan worden. In overleg met onze centralisten kunt u een afspraak maken over de wijze waarop u het voorwerp weer terug kunt krijgen.


We gebruiken cookies om uw taalvoorkeur bij te houden en surfervaring op deze website gemakkelijker te maken. Meer weten[OK]