HANDLEIDING RIT BOEKEN VOOR DE HOPPER

Om met de Hopper te kunnen reizen dient u in het bezit te zijn van een geldige vervoerspas.
Deze pas wordt onder bepaalde voorwaarden afgegeven door de afdeling WMO van uw gemeente.
Voor meer informatie en precieze voorwaarden belt u met het WMO loket van uw gemeente.

Met uw vervoerspas kunt zowel online als telefonisch ritten boeken voor de Hopper.

HANDLEIDING RIT BOEKEN VOOR DE HOPPER

Om met de Hopper te kunnen reizen dient u in het bezit te zijn van een geldige vervoerspas.
Deze pas wordt onder bepaalde voorwaarden afgegeven door de afdeling WMO van uw gemeente.

Voor meer informatie en precieze voorwaarden belt u met het WMO loket van uw gemeente.

Met uw vervoerspas kunt zowel online als telefonisch ritten boeken voor de Hopper.

ONLINE

Als u online uw ritten wilt boeken, dan heeft u een wachtwoord nodig. Als u dat nog niet heeft, klik dan hieronder op de Hopper van uw gemeente.

Als u online uw ritten wilt boeken, dan heeft u een wachtwoord nodig. Als u dat nog niet heeft, klik dan hieronder op de Hopper van uw gemeente.

BAR

gemeenten Barendrecht
Albrandswaard en Ridderkerk

KRIMPENHOPPER

gemeenten Barendrecht
Albrandswaard en Ridderkerk

MOLENHOPPER

gemeenten
Molenlanden en Gorinchem

BAR
gemeenten Barendrecht
Albrandswaard en Ridderkerk
KRIMPENHOPPER
gemeenten Barendrecht
Albrandswaard en Ridderkerk
MOLENHOPPER
gemeenten
Molenlanden en Gorinchem

MET UW WACHTWOORD KUNT U IN 6 EENVOUDIGE STAPPEN ONLINE UW RIT BOEKEN

MET UW WACHTWOORD KUNT U IN 6 EENVOUDIGE STAPPEN ONLINE UW RIT BOEKEN

1. AANMELDEN MET UW WACHTWOORD

2. RIT BOEKEN OF ANNULEREN

3. DATUM EN TIJD INVULLEN

Ga naar www.haarsgroep.nl en klik op het menu bovenaan de pagina bij ‘INLOG’ op ‘INLOG KLANTEN’


Vul bij ‘gebruiker’ uw pasnummer in en bij ‘wachtwoord’ het via e-mail aangevraagde wachtwoord in.

Als u klikt op ‘onthoud mij’, dan hoeft u dit in het vervolg al niet meer in te vullen.
Klik daarna op ‘aanmelden’.’

U kunt hier een rit boeken, annuleren of uw rithistorie bekijken

U kunt hier bijvoorbeeld naar ‘geboekte ritten’ om een rit te annuleren.

U kunt hier uw rithistorie bekijken en uw gegevens aanpassen bij ‘mijn account’.
In dit voorbeeld kiezen we ‘Nieuwe rit boeken’.

Vul daarna de datum en tijd in waarop u opgehaald wilt worden.
Typ de datum: xx-xx-xxxx of gebruik het icoontje ernaast om een keuze te maken op de kalender.

U kunt hier desgewenst ook direct de retourrit boeken.


Als u dat gedaan heeft klikt u helemaal onderaan de kolom op ‘volgende’

1. AANMELDEN MET UW WACHTWOORD

Ga naar haarsgroep.nl en klik op het menu bovenaan de pagina bij ‘INLOG’ op ‘INLOG KLANTEN’

Vul bij ‘gebruiker’ uw pasnummer in en bij ‘wachtwoord’ het via e-mail aangevraagde wachtwoord.

Als u klikt op ‘onthoud mij’, dan hoeft u dit in het vervolg al niet meer in te vullen.
Klik daarna op ‘aanmelden’.’

 2. RIT BOEKEN OF ANNULEREN

U kunt hier een rit boeken, maar u kunt hier bijvoorbeeld ook naar ‘geboekte ritten’ om een rit te annuleren. Ook kunt u hier uw rithistorie bekijken en uw gegevens aanpassen bij ‘mijn account’.

In dit voorbeeld kiezen we ‘Nieuwe rit boeken’.

3. DATUM EN TIJD INVULLEN

Vul daarna de datum en tijd in waarop u opgehaald wilt worden.
Typ de datum: xx-xx-xxxx of gebruik het icoontje ernaast om een keuze te maken op de kalender.

U kunt hier desgewenst ook direct de retourrit boeken.


Als u dat gedaan heeft klikt u helemaal onderaan de kolom op ‘volgende’

4. OPHAAL-/BESTEMMINGSADRES

In het volgende scherm kunt u het ophaaladres invullen. Als dat uw huisadres is, klikt u bovenaan op het rode icoontje  ‘huisadres’. De computer vult dan het adres in dat bij ons bekend is. U kunt ook een ander adres intoetsen of kiezen voor één van de adressen waar u eerder bent opgehaald.
Als u uw telefoonnummer invult, dan kunnen wij u bereiken of een belbericht sturen als u heeft aangegeven dat u gebeld wilt worden als de taxi onderweg is. Klik daarna weer op volgende en vul op het volgende scherm het bestemmingsadres in. Klik op ‘volgende’

5. AANTAL PERSONEN EN EXTRA’S

Indien u met meerdere personen reist, kunt u dat hier aangeven.Z
Ook kunt u aangeven of u een rollator, rolstoel, opklapbare rolstoel of elektrische rolstoel meeneemt.

Bij opmerkingen kunt u nog bijzonderheden toevoegen. Klik dan op volgende.

 6. SAMENVATTING

U ziet nu de samenvatting van de door ingevulde gegevens, Als er iets niet klopt, klikt u helemaal onderaan op ‘vorige’.

Is alles correct, dan klikt u op ‘Akkoord’ U ziet dan dat de rit geboekt is en hoeveel uw ritbijdrage is.

4. OPHAAL- / BESTEMMINGSADRES

5. AANTAL PERSONEN EN EXTRA’S

6. SAMENVATTING

In het volgende scherm kunt u het ophaaladres invullen. Als dat uw huisadres is, klikt u bovenaan op het rode icoontje  ‘huisadres’. De computer vult dan het adres in dat bij ons bekend is. U kunt ook een ander adres intoetsen of kiezen voor één van de adressen waar u eerder bent opgehaald.

Als u uw telefoonnummer invult, dan kunnen wij u bereiken of een belbericht sturen als u heeft aangegeven dat u gebeld wilt worden als de taxi onderweg is. Klik daarna weer op volgende en vul op het volgende scherm het bestemmingsadres in. Klik op ‘volgende’

Indien u met meerdere personen reist, kunt u dat hier aangeven.


Ook kunt u aangeven of u een rollator, rolstoel, opklapbare rolstoel of elektrische rolstoel meeneemt.

Bij opmerkingen kunt u nog bijzonderheden toevoegen. Klik dan op volgende.

U ziet nu de samenvatting van de door ingevulde gegevens, Als er iets niet klopt, klikt u helemaal onderaan op ‘vorige’.

Is alles correct, dan klikt u op ‘Akkoord’ U ziet dan dat de rit geboekt is en hoeveel uw ritbijdrage is,

TELEFONISCH

TELEFONISCH

Bel voor de BAR van de gemeenten Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk

 088 234 55 20

Bel voor de KRIMPENHOPPER van de gemeente Krimpen aan den IJssel

 088 234 55 22

Bel voor de MOLENHOPPER van de gemeenten Molenlanden en Gorinchem

088 234 55 25

Bel voor de BAR van de gemeenten Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk

 088 234 55 20

Bel voor de KRIMPENHOPPER van de gemeente Krimpen aan den IJssel

 088 234 55 22

Bel voor de MOLENHOPPER van de gemeenten Molenlanden en Gorinchem

088 234 55 25

Geef bij uw reservering minimaal de volgende gegevens aan ons door:

Uw pasnummer, Ritdatum en gewenste ophaaltijd, Het vertrekadres en het bestemmingsadres, Uw (mobiele) telefoonnummer voor de belservice, Eventuele hulpmiddelen welke u mee neemt zoals rollator, rolstoel of scootmobiel, Of u extra medereizigers meeneemt, Hoe laat u eventueel een terugreis wilt maken.

Vaste herhaalrit

Maakt u volgens een vast patroon regelmatig dezelfde rit? Vraagt u dan een vaste herhaalrit aan zodat u niet elke keer opnieuw hoeft te bellen. De taxi komt automatisch op de juiste dag en tijd voorrijden, u belt ons alleen als de rit niet door gaat of wijzigt. Vaste herhaalritten worden niet doorgeboekt op officiële feestdagen. Wilt u op een feestdag toch gebruik maken van de vaste rit? Reserveer dan tijdig voor die dag uw vervoer. Dit gaat niet automatisch!

Voorwaarden
Een rit dient minimaal 1 uur voor de gewenste ophaaltijd gereserveerd te worden. U mag uiteraard ook eerder bellen, dat hebben wij graag. Voor terugritten vanaf het Beatrix ziekenhuis in Gorinchem, de Lingepoli in Leerdam of uw huisarts geldt een korte vooraanmeldtijd van slechts 15 minuten.
U hoeft zodoende niet lang te wachten om na uw behandeling of afspraak te worden opgehaald.

Hulpmiddelen
Reist u met een hulpmiddel zoals een rollator, rolstoel of scootmobiel? Meld dit vooraf tijdens het reserveren van uw rit. Wij zullen dan het juiste type voertuig voor u inplannen en zorgen voor voldoende plaatsruimte.

Zones
U kunt per rit maximaal 5 reiszones (circa 22 kilometer) afleggen tegen het gereduceerde zonetarief. Voor ritten boven de 5 reiszones betaalt u een hogere bijdrage of u maakt de rit met Valys (0900 – 9630). Een overzichtskaart van de zones staat op de website van de hopper van uw gemeente.

www.haarsgroep.nl/bar     www.haarsgroep.nl/krimpenhopper     www.haarsgroep.nl/molenhopper

Belservice
U kunt kosteloos gebruik maken van de terugbelservice. Circa 5 minuten voordat de taxi voor komt rijden wordt u gebeld zodat u weet dat de taxi eraan komt en u zich gereed kunt maken voor vertrek. Geeft u bij het reserveren van de rit aan dat u graag vooraf gebeld wilt worden.